Nakon opsežnog zatvora pruge za vrijeme produljenog vikenda od 3. do 6. kolovoza 2024., za vrijeme kojega su se putnici prevozili zamjenskim autobusima, vidljivi su rezultati odrađenih radova. Naime, u promet je pušteno dodatnih 800 metara novog (budućeg desnog) kolosijeka između kolodvora Križevci i Lepavina u sklopu projekta „Rekonstrukcija postojećeg i izgradnja drugog kolosijeka na dionici Križevci – Koprivnica – državna granica“.
U promet je dosad ukupno pušteno gotovo 20 km nove pruge. Dio novoizgrađenog kolosijeka prolazi pored visokog usjeka i novoizgrađenog mosta Koprivnica 1 te se ponovno spaja na otvorenu prugu neposredno prije kolodvora Lepavina. Na samom usjeku izvedena je pilotska stijena i stabilizacija pokosa mrežama te preostaju završni radovi na stabilizaciji pokosa.
– Navedeno preusmjeravanje prometa uvertira je u sljedeći veći zahvat krajem listopada kada se planira otvoriti i preusmjeriti promet na novoizgrađenu dionicu otvorene pruge i dijela kolodvora ukupne duljine 20 kilometara od stajališta Majurec do kolodvora Mučna Reka. Preusmjeravanje započinje neposredno pred stajalištem Majurec gdje će se promet vlakova usmjeriti na novi (budući lijevi) kolosijek preko vijadukata Carevdar i Komari te tunela (duljine 370 metara) ispod nadvožnjaka Lepavina 2, zatim kroz dio kolodvora Lepavina te (budući lijevi) kolosijek otvorene pruge na dionici Lepavina – Mučna Reka. – pojasnio je voditelj projekta Mario Rašić.
U tu svrhu planira se i otvaranje novoizgrađenih bočnih perona (visine 55 cm i duljine 160 m) uz lijevi kolosijek u stajalištima Majurec, Vojakovački Kloštar i Carevdar, bočnog perona u kolodvoru Lepavina te petog i šestog kolosijeka za prijem i otpremu vlakova u kolodvoru Lepavina.
Rašić dodaje:
– Nakon navedenog preusmjeravanja steći će se uvjeti za rekonstrukciju preostalog dijela postojećeg kolosijeka otvorene pruge i kolodvora Lepavina te se očekuje da na navedenom dijelu svi građevinski radovi budu privedeni kraju do prve polovine sljedeće godine“. Osim toga, do kraja ove godine plan je završiti sve građevinske radove od kolodvora Koprivnica do državne granice s Mađarskom te u promet pustiti dodatnih 20 kilometara pruge.
Svim navedenim aktivnostima bilježi se značajan napredak radova. Cilj je postići zakazane rokove, a glavni od njih je završetak projekta do kraja 2025. godine.