Svečanošću u kolodvoru Sv. Ivan Žabno 16. prosinca 2019. obilježeno je otvaranje nove željezničke pruge duljine 12,2 km koja se proteže od kolodvora Gradec do kolodvora Sv. Ivan Žabno.

Otvaranju pruge prisustvovali su predsjednik Hrvatskog sabora Gordan Jandroković, predsjednik Vlade RH Andrej Plenković, ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković te ministar uprave Ivan Malenica, koji su se s Upravom HŽ Infrastrukture te ostalim uzvanicima uputili na prvu vožnju vlakom od Sv. Ivana Žabna do Gradeca i natrag.

Riječ je o prvoj novoizgrađenoj pruzi u Hrvatskoj nakon 52 godine, projektiranoj za brzinu od 120 km/h. Vrijednost cijeloga projekta, koji je sufinanciran iz Europskog fonda za regionalni razvoj i iz Kohezijskog fonda, iznosi 258 milijuna kuna.

 Predsjednik Uprave HŽ Infrastrukture Ivan Kršić prilikom otvorenja pruge istaknuo je:

– Zahvaljujući podršci Vlade Republike Hrvatske i Ministarstva mora, prometa i infrastrukture, uz sufinanciranje Europskog fonda za regionalni razvoj i Kohezijskog fonda, realizirali smo projekt izgradnje pruge kojom će se stanovnicima regije omogućiti brža i kvalitetnija dnevna migracija na posao i školovanje. Putovanje od Bjelovara do Zagreba trajat će oko jedan sat, što znači da će se skratiti oko 50 minuta. Drago mi je što na nacionalnoj razini HŽ Infrastruktura zauzima vodeće mjesto u povlačenju sredstava fondova EU-a namijenjenih sektoru prometa, a tako će, siguran sam, biti i sljedeće godine. Naime, broj željezničkih infrastrukturnih projekata koji se financiraju iz fondova EU-a raste iz godine u godinu pa u razdoblju od 2019. do 2023. planiramo investicije u iznosu od čak 9,3 milijarde kuna. Pred nama je desetljeće željeznice!

Svečanost otvorenja pruge uveličao je i predsjednik Sabora Republike Hrvatske Gordan Jandroković, koji je tom prigodom istaknuo:

– Vjerujem da svi Bjelovarčani shvaćaju o kako se važnom projektu radi. Ovo je nevjerojatna promjena jer će se vrijeme putovanja od Bjelovara do Zagreba u konačnici skratiti na samo 50 minuta. Čestitam svima koji su sudjelovali u projektu koji je jako važan za ovaj kraj.

Predsjednik Vlade Republike Hrvatske Andrej Plenković čestitao je HŽ Infrastrukturi i Ministarstvu mora, prometa i infrastrukture te istaknuo:

– Ovaj je sjajan potez dio investicija koje se sufinanciraju iz EU-ovih fondova. To je jedan korak unapređenja željeznice. Nakon velikih investicija u ceste, zračne luke i pomorsku infrastrukturu u desetljeću pred nama je vrijeme za jačanje željezničke infrastrukture. Drago mi je zbog stanovnika triju županija koji će profitirati otvaranjem nove pruge jer će vrijeme putovanja od Bjelovara do Zagreba biti 50-ak minuta kraće.

Ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković izrazio je zadovoljstvo zbog otvaranja nove pruge te istaknuo da se trenutačno u željeznicu ulažu velika sredstva, točnije oko 1,2 milijarde eura.

– Da najave velikih ulaganja nisu samo obećanja, svjedoči i činjenica da danas, nakon pola stoljeća, svjedočimo novoj željezničkoj pruzi koja će povezivati Bjelovar i Zagreb, a do kraja godine potpisat ćemo još dva važna ugovora: jedan za radove na dionici od Vinkovaca do Vukovara, a drugi za dodjelu bespovratnih sredstava za jedan od najznačajnijih projekata, dionicu od Hrvatskog Leskovca do Karlovca.

Što je sve obuhvatio projekt izgradnje nove pruge Gradec – Sv. Ivan Žabno:

  • izgradnju donjega i gornjega pružnog ustroja s nasipima, zasjecima, usjecima, odvodnjom pruge i željezničko-cestovnim prijelazima
  • izgradnju triju nadvožnjaka, triju podvožnjaka i jednog mosta
  • rekonstrukciju državnih, lokalnih i županijskih cesta u duljini od 1,3 km
  • izgradnju novih spojnih i obilaznih cesta te poljskih i šumskih putova u duljini od oko devet kilometara
  • izgradnju triju željezničkih stajališta s nadstrešnicama i parkiralištima za osobna vozila i bicikle u Lubeni, Remetincu Križevačkom i Hagnju
  • rekonstrukciju stajališne zgrade u Gradecu te postojećega željezničkog kolodvora Sveti Ivan Žabno, gdje je izgrađena i nova kolodvorska zgrada s parkiralištima za osobna vozila i bicikle
  • ugradnju signalno-sigurnosnih i telekomunikacijskih uređaja u skladu sa zahtjevima za željezničke pruge od važnosti za lokalni promet
  • izgradnju elektroenergetskih priključaka te vanjske i unutarnje rasvjete
  • izgradnju barijera za zaštitu od buke.