Radovi Zagreb Glavni - Zapadni kolodvor 8Osam stotina metara dugo postrojenje uz pratećih 80 vagona na užarenoj pruzi između Zagreb Zapadnog kolodvora i Zagreb Glavnog kolodvora u Zagrebu radilo je ovoga mjeseca na iskopu i ugradnji zaštitnog sloja na koji će potom biti ugrađena nova kolosiječna rešetka sastavljena od pragova i tračnica. Tijekom rujna će na čitavoj dionici od tri i pol kilometra biti postavljena oba nova kolosijeka. Projekt obnove pružne dionice između tih dvaju kolodvora je na vrhuncu te će se do početka listopada tamo izvoditi najzahtjevniji radovi najvećega intenziteta.

AHM-800 tvrtke Swietelsky postrojenje je za iskop i ugradnju zaštitnoga tamponskog sloja. Drugim riječima, iskapa stari kameni materijal u dubini od 40 centimetara i ugrađuje novi. Funkcionira tako da se glavnina radnje događa u središtu postrojenja gdje se kameni materijal kopa ispod pragova i tračnica koji ostaju u zraku. Sustavom elevatora kamen se otprema do vagona koji ga odvoze na deponij, a nekoliko stotina metara dalje, na drugoj strani postrojenja kranovima se uz pomoć vagona doprema novi materijal te ugrađuje u kolosijek. To postrojenje na dan završi 300 metara pruge, iskopa tri tisuće tona staroga kamena, a ugradi 1500 tona novoga kamenog materijala. Uz stroj inače radi još tridesetak radnika, a on odrađuje posao koji bi umjesto njega trebalo raditi nekoliko stotina radnika. Radovi se izvode u dnevnim smjenama od 13 sati, potrošnja goriva je od 14 do 15 litara po dužnome metru. Sve to rekao nam je ovlašteni Zvonko Dundović, predstavnik izvođača radova tvrtke Swietelsky.

– Kada ne obnavlja prugu, AHM-800 je običan vlak koji može voziti i do 100 km/h. Nakon što AHM odradi svoj posao, na teren izlazi stroj za zamjenu kolosiječne rešetke. Postrojenje slično ovome, ali njegova je namjena zamijeniti stare pragove i tračnice te ugraditi nove, odnosno izmijeniti kolosiječnu rešetku. – opisao je Dundović. Tijekom radova susjednim kolosijekom teče promet, što putnički što teretni. Kada nailazi vlak, iz sigurnosnih se razloga na strojevima pali svjetlosna i zvučna signalizacija koja o nailasku vlaka obavještava radnike u blizini.

Radovi Zagreb Glavni - Zapadni kolodvor, Zvonko Dundović, Swietelsky– Specifičnost ove dionice je ta što prolazi kroz samo središte Zagreba, paralelno uz Jukićevu i Vodnikovu ulicu, te presijeca Savsku cestu. Sve to uvjetuje odabir potpuno mehanizirane tehnologije izvođenja, posebno zbog ograničenog pristupa gradilištu jer bi korištenjem klasične i uobičajene građevinske mehanizacije došlo do dugotrajnog zatvaranja pruge za promet. Dodatna je otežavajuća okolnost i to što je pruga elektrificirana te bi uređaje kontaktne mreže trebalo demontirati i staviti izvan funkcije, a to je na ovoj dionici svakako neprihvatljivo. – objasnio je Dundović. Zbog gustoće naseljenosti u tome dijelu grada radovi se ne izvode noću.

Takvim najsuvremenijim postrojenjima i tehnologijama u Hrvatskoj je do sada već obnovljeno oko 600 kilometara pruga (npr. Ogulin – Split, Osijek – Beli Manastir, Zagreb Borongaj – Dugo Selo, Zaprešić – Zabok, Savski Marof – Zagreb Zapadni kolodvor).

Radovi na projektu između Zagreb Zapadnog kolodvora (uključivo) i Zagreb Glavnog kolodvora (isključivo) obuhvaćaju cjelovitu obnovu gornjega i donjega pružnog ustroja, što obuhvaća obnovu kolosijeka i zamjenu skretnica, sanaciju mostova i izgradnju propusta, izgradnju uređenih površina za pristup putnika, radove na signalno-sigurnosnim i telekomunikacijskim uređajima, obnovu željezničko-cestovnih prijelaza Vodovodna i Republike Austrije te sustava kontaktne mreže.

 

npoo

Obnova jedne od najkraćih, a najprometnijih dionica u državi, kojom na dan prođe i do 150 putničkih i teretnih vlakova, traje od siječnja ove godine, a završetak je planiran sredinom 2024. Procijenjena vrijednost projekta iznosi 29,2 milijuna eura iz Nacionalnog plana oporavka i otpornosti. Sve do završetka projekta u skladu s dinamikom radova uvode se posebne regulacije prometa, o čemu se putnike redovito obavještava.

Kada obnova bude završena, dionicu od stajališta Kustošija pa do Zagreb Glavnog kolodvora neće biti moguće prijeći ni jednom vrstom prometa brže i udobnije nego željeznicom.

 

Fotografije radova i impresivnog AHM 800 stroja pogledajte u galeriji ispod.

Skip to content