Sudionici završnog sastanka Zagrebačko pristaništeU Rijeci je 16. veljače 2023. održan završni sastanak HŽ Infrastrukture, Lučke uprave Rijeka (LUR) i Europske izvršne agencije za klimu, infrastrukturu i okoliš (CINEA) vezan uz EU-ov projekt Zagrebačko pristanište.

Projekt punog naziva „Unapređenje infrastrukture u luci Rijeka – kontejnerski terminal Zagrebačko pristanište“ zajednički je projekt HŽ Infrastrukture i Lučke uprave Rijeka. Podsjetimo, nakon projekta Rijeka Brajdica ovo je drugi projekt koji je HŽ Infrastruktura uspješno provela u partnerstvu s LUR-om.

Aktivnosti na projektu i rezultate projekta Zagrebačko pristanište prezentirao je Vojko Kocijan iz LUR-a. Iz HŽ Infrastrukture na sastanku su sudjelovali voditelj projekta Marko Kukić, pomoćnica direktora Sektora za razvoj, pripremu i provedbu investicija i EU fondova Dragana Drobac, članica projektnog tima Jelena Cvrlje te Željka Miša i Ružica Stanić iz Odjela za korporativne komunikacije.

Svi radovi uspješno izvedeni

 

Radovi na projektu Zagrebačko pristanište započeli su u kolovozu 2019. te su obuhvatili tri etape. Na etapi 1, odnosno rekonstrukciji teretnog dijela željezničkog kolodvora Rijeka, investitor je bila HŽ Infrastruktura. Radovi su uključili rekonstrukciju i produljenje 12 kolosijeka i izvlačnjaka, izradu kabelske kanalizacije te ugradnju telekomunikacijskih kabela, kabela napajanja i rasvjete kao i radove na kontaktnoj mreži, a također i radove na donjem ustroju u cilju poboljšanja nosivosti i odvodnje podloge.

Investitor ostalih dviju etapa bio je LUR. U sklopu etape 2 izrađen je priključak kolosiječnih postrojenja i izgrađena kabelska kanalizacije u području spoja rekonstruiranih kolosijeka teretnog kolodvora Rijeka i terminala na postojeće stanje. U etapi 3 izgrađena su četiri kolosijeka duljine 400 metara na novom dijelu kontejnerskog terminala na Zagrebačkom pristaništu te dva kolosijeka za portalne dizalice.

Radovi kojima je investitor HŽ Infrastruktura završeni su u listopadu 2021., a svi radovi na gradilištu u rujnu 2022. Sve su uporabne dozvole ishođene do listopada 2022. Izvođač radova bilo je SŽ-Železničko gradbeno podjetje Ljubljana d.d. Osim građevinskih radova, projekt je obuhvatio nadzor nad radovima te upravljanje projektom.

G. Kocijan istaknuo je da su izazove tijekom provedbe projekta predstavili pandemija koronavirusa te rat u Ukrajini, zbog čega je došlo do određenih poteškoća u dobavljanju materijala. Također, tik uz gradilište ovoga projekta nalazi se gradilište spojne ceste na državnu cestu D403, koja se još gradi.

Europska sredstva „jako dobro iskorištena“

 

Sudionici završnog sastanka Zagrebačko pristaništeUkupna vrijednost projekta iz sporazuma o dodjeli bespovratnih sredstava iznosila je 31,6 milijuna eura, od čega se 85 posto sredstava osigurava iz Instrumenta za povezivanje Europe (CEF). Na sastanku je predstavljena i financijska realizacija projekta te je ustanovljeno da su čak ostvarene određene uštede u odnosu na spomenuti iznos.

Predstavnica CINEA-e Susana Forjan osobito se zanimala za socioekonomske koristi projekta. Stoga je predstavljena važnost ovoga projekta kao potpore novom Zagreb Deep Sea kontejnerskom terminalu i njegova ključna uloga u povezivanju luke Rijeka s Osnovnom mrežom. Unaprijeđena infrastruktura privukla je i novoga koncesionara, što znači i otvaranje novih radnih mjesta. Samo na terminalu očekuje se oko 400 novih radnih mjesta, a treba pribrojiti i radna mjesta u svim povezanim poduzećima. Dovršetkom radova i puštanjem novih dijelova terminala u promet teretni kolodvor povećao je ukrcajni i iskrcajni kapacitet željeznicom na 360.000 TEU godišnje, što je oko 60 posto tereta od ukupno planiranih 600.000 TEU. U budućnosti se očekuje sve veće prebacivanje tereta iz luke dalje na željeznicu u odnosu na cestovni promet, što donosi i koristi za okoliš.

Na kraju je gđa Forjan izrazila svoju impresioniranost rezultatima projekta te rekla da se radi o jako dobro iskorištenim europskim sredstvima.

            

VIDEO o projektu “Unapređenje infrastrukture u luci Rijeka – kontejnerski terminal Zagrebačko pristanište”

Skip to content