Anton Kliman, Oleg Butković i Ivan Kršić

Povodom provedenih i najavljenih ulaganja u obnovu željezničke infrastrukture u Istri u četvrtak 11. travnja 2024. predsjednik Uprave HŽ Infrastrukture Ivan Kršić i član Uprave Darko Barišić sa suradnicima obišli su pojedine dionice na pruzi državna granica – Buzet – Pula, željezničko-cestovni prijelaz Roč, kolodvore Pazin i Vodnjan te stajalište Juršići.

Obilazak je završio u željezničkome kolodvoru Pula, gdje su se predstavnicima HŽ Infrastrukture na konferenciji za medije pridružili potpredsjednik Vlade i ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković te saborski zastupnik Anton Kliman.

Tom prilikom Oleg Butković izjavio je:

– U narednome razdoblju koncentrirat ćemo se na obnovu i izgradnju željezničke infrastrukture. Izmjenom TEN-T uredbe osigurali smo da Hrvatska dođe s dva na ukupno četiri koridora, ali i na čitav niz lokalnih i regionalnih mreža. Stvorili smo okvir da te projekte možemo lakše financirati EU-ovim sredstvima. Paralelno s tim krenuli smo u realizaciju kredita s Europskom investicijskom bankom u vrijednosti 900 milijuna eura. Time ćemo izgraditi i 55 kilometara pruge istarske željeznice.

Riječ je o projektu rekonstrukcije pruge od državne granice do Svetog Petra u Šumi.

– Na toj dionici podižemo brzinu s 50 na 80 kilometara na sat. Također, trenutačno u Istri moderniziramo 13 željezničko-cestovnih prijelaza te obnavljamo šest kolodvorskih zgrada i dva stajališta. – izjavio je Ivan Kršić.

Ivan Kršić

Za investiciju vrijednu 55 milijuna eura pokrenut je postupak javne nabave, a radovi će trajati tri godine. Izvodit će se radovi na obnovi gornjega pružnog ustroja, odnosno ugradit će se nove tračnice i pragovi, prolazne skretnice i kolosijeci kroz kolodvore te će se sanirati podloge na željezničko-cestovnim prijelazima.

Kršić je istaknuo i to da je u tijeku izrada studija za cjelovitu modernizaciju dviju pruga u Istri, i to onih od državne granice, preko Buzeta do Pule i od Lupoglava do Raše.

– Do kraja ove godine i zbog uvrštavanja pruga u Istri na sveobuhvatnu TEN-T mrežu planiramo izraditi projektni zadatak i objaviti natječaj za spoj Istre na ostatak željezničke infrastrukture u RH, odnosno za tunelsku dionicu kroz Učku. – zaključio je.

Anton Kliman

Saborski zastupnik Anton Kliman izjavio je kako je pokrenutim i najavljenim projektima zaokruženo nešto što je pokrenuto prije tri godine kada je potpisan sporazum o izradi studija kako bi trebala izgledati istarska željeznica.

– Konačno su stvoreni uvjeti da se poduzmu konkretni koraci prema revitalizaciji istarskih željeznica. Svi građani žele brzu, sigurnu i ekološku prugu za promet unutar županije, ali i za sve one koji dolaze kao turisti.

Osim u Istri veliki ciklus ulaganja u željezničku infrastrukturu pokrenut je i u ostatku zemlje. Do 2035. u modernizaciju i izgradnju planira se uložiti više od šest milijardi eura. Cilj je stvoriti brzu i modernu željeznicu koja sve dijelove Hrvatske povezuje s Europom, a u tome ni istarski poluotok neće biti iznimka.

Skip to content