Zbog radova u sklopu projekta obnove željezničke pruge na dionici Zagreb Zapadni kolodvor – Zagreb Glavni kolodvor za promet će biti zatvoren lijevi kolosijek na dionici Zagreb Glavni kolodvor – Zagreb Zapadni kolodvor od 10. srpnja u 4.00 sata do 4. kolovoza u 22.00 sata.
Popis vlakova koji neće voziti od 10. do 4. kolovoza na relacijama Zagreb GK – Zaprešić i obratno, Zagreb GK – Savski Marof i obratno te Zagreb GK – Harmica i obratno putnicima je dostupan na mrežnim stranicama HŽ Infrastrukture (https://www.hzinfra.hr/project/zagreb-glavni-kolodvor-zagreb-zapadni-kolodvor/) te na kolodvorima i stajalištima na spomenutoj trasi. Ostali vlakovi vozit će jednim kolosijekom na relaciji Zagreb Glavni kolodvor – Savski Marof i obratno te se očekuju kašnjenja pojedinih vlakova.
U stajalištima Kustošija, Vrapče, Gajnice, Podsused stajalište, Zaprešić Savska i Brdovec za ulazak i izlazak putnika koristit će se peron na desnom (sjevernom) kolosijeku.
Također, zbog navedenih radova tijekom ljetnih mjeseci doći će do zatvaranja pojedinih cestovnih prometnica u gradu Zagrebu. Tijekom srpnja radovi će izvoditi na pješačkom pothodniku Runjaninova, podvožnjaku Adžijina, cestovnom i pješačkom podvožnjaku Selska te željezničko-cestovnom prijelazu Sokolska. Tijekom kolovoza na podvožnjaku Savska, cestovnom podvožnjaku Zagrebačka te tijekom kolovoza i rujna na željezničko-cestovnim prijelazima Republike Austrije – Jagićeva i Vodovodna.
Za sve navedeno ishođena je suglasnost Grada Zagreba koji te cestovne prometnice i zatvara. Posebne regulacije prometa usklađene su s dinamikom izvođenja radova i planirane su povremeno, sve do završetka radova, a što se očekuje sredinom 2024. godine. HŽ Infrastruktura se ispričava putnicima zbog kašnjenja te moli za razumijevanje jer radovi se izvode kako bi putovanje željeznicom bilo brže i udobnije.
Podsjećamo, projekt „Obnova pruge na dionici Zagreb Zapadni kolodvor (uključivo) – Zagreb Glavni kolodvor (isključivo)“ provodi se na kratkoj, ali jednoj od najprometnijih dionica u Hrvatskoj koja se nalazi na sjecištu koridora RH1 i RH2 i kojom na dan prođe oko 150 vlakova. Pružna dionica duga 3,5 km iznimno je važna za međunarodni teretni i gradsko-prigradski prijevoz. Obnova navedene dionice počinje od stajališta Kustošija, koje je obnovljeno prošle godine, pa do ulaza u Zagreb Glavni kolodvor.
Radovi obuhvaćaju:
- cjelovitu obnovu gornjega i donjega pružnog ustroja, što uključuje obnovu kolosijeka i zamjenu skretnica na području Zagreb Zapadnog kolodvora
- sanaciju mostova i izgradnju propusta
- izgradnju uređenih površina za pristup putnika
- radove na signalno-sigurnosnim i telekomunikacijskim uređajima
- obnovu željezničko-cestovnih prijelaza „Vodovodna“ i „Republike Austrije“
- obnovu i zamjenu dijela sustava kontaktne mreže.
Procijenjena je vrijednost projekta 29,2 milijuna eura, a sredstva su u cijelosti osigurana iz Nacionalnog plana oporavka i otpornosti. Radove izvodi tvrtka Swietelsky d.o.o. Po završetku radova na projektu vlakovi će tom dionicom moći prometovati brzinom do 120 km/h, podignut će se razina sigurnosti i interoperabilnost, a povećat će se propusna moć pruge i mogućnost prijevoza većeg broja putnika u dnevnome migracijskom prometu.