Zbog radova na dvama velikim željezničkim projektima, modernizacijama dionica Dugo Selo – Križevci i Križevci – Koprivnica – državna granica, te privremene obustave prometa kroz kolodvor Dugo Selo doći će do znatnih poremećaja u željezničkome prometu. Posebna regulacija prometa trajat će od četvrtka 6. ožujka do nedjelje 9. ožujka 2025.

U tom razdoblju dio vlakova bit će zamijenjen autobusima, a dio vlakova otkazan, i to na relacijama Vinkovci – Novska – Zagreb Glavni kolodvor, Osijek – Virovitica – Bjelovar – Zagreb Glavni kolodvor, Koprivnica – Zagreb Glavni kolodvor te Dugo Selo – Zagreb Glavni kolodvor – Harmica i obratno:

Gradsko-prigradski vlakovi vozit će do/iz kolodvora Sesvete, a između kolodvora Sesvete i Dugo Selo vozit će autobusi. Od 6. do 9. ožujka putnici s kartama HŽPP-a moći će kao alternativni prijevoz koristiti autobuse i tramvaje ZET-a, a putnici s kartama ZET-a vlakove HŽPP-a.

Informacije o mjestima zaustavljanja autobusa možete pronaći ovdje.

U tome periodu očekuju se velika kašnjenja i zato putnike molimo za strpljenje i razumijevanje.

Inače, svakoga radnog dana kroz kolodvor Dugo Selo prođe 145 putničkih vlakova te oko 20 tisuća putnika i zato će navedeni radovi uvelike utjecati na tijek željezničkoga prometa.

Radovi koji se izvode u kolodvoru Dugo Selo i novome stajalištu u Sesvetskim Selima odnose se na ugradnju čeličnih konstrukcija za izgradnju pothodnika, a paralelno se izvode i svi ostali radovi na dijelu pruge između Dugog Sela i Vrbovca poput izgradnje mostova i ugradnje montažnih propusta te radovi na kontaktnoj mreži. Također, na dionici kod Koprivnice izvode se radovi na ugradnji pragova i tračnica kako bi se u promet pustilo još pet kilometara novoga kolosijeka.

Radovima na tim projektima, na ukupno 80 kilometara pruge, povećava se njezin kapacitet, odnosno dionica od Dugog Sela do mađarske granice postat će dvokolosiječna i osposobljena za brzine do 160 km/h. Zajedno su oba projekta vrjednija više od pola milijarde eura (Križevci – Koprivnica – Dugo Selo 350 mil. eura i Dugo Selo – Križevci 194 mil. eura).

Obje dionice dio su Mediteranskoga koridora koji preko Zagreba povezuje luku Rijeka s Mađarskom pa su izgradnja drugoga kolosijeka i rekonstrukcija postojećeg iznimno važne kako bi sav teret koji stigne u luku Rijeka mogao što brže stići do Mađarske i nastaviti do krajnjih odredišta.

U kolodvoru Sesvete, iz kojeg će polaziti zamjenski autobusi, na konferenciji za medije u četvrtak 27. veljače državni tajnik u Ministarstvu mora, prometa i infrastrukture Žarko Tušek pojasnio je kako su radovi, a time i ovakve obustave prometa, neophodni za poboljšanje željezničkog prometa: „Kako bismo senzibilizirali građane i kako bi se oni mogli organizirati te planirati svoje obaveze u kontekstu korištenja željezničkog prometa, molimo ih za strpljenje te da se dobro informiraju i na vrijeme pripreme. Ako je ikako moguće, neka ta četiri dana koriste alternativne vidove prijevoza“. Dodao je kako se u tome periodu velike gužve i kašnjenja, nažalost, ne mogu izbjeći: „Dugo Selo jedan je od najprometnijih kolodvora u Hrvatskoj, a sve ovo činimo kako bismo ove velike projekte priveli kraju”.

Predsjednik Uprave HŽ Infrastrukture Ivan Kršić pojasnio je o kakvim je radovima riječ: „Na oba projekta rekonstruira se postojeći i gradi drugi kolosijek. Ukupno na oko 80 kilometara pruge. Ukratko, u kolodvoru Dugo Selo i novome stajalištu u Sesvetskim Selima izvode se radovi na izgradnji pothodnika, a paralelno se izvode i svi ostali radovi na dijelu pruge između Dugog Sela i Vrbovca poput izgradnje mostova, ugradnje propusta te radovi na kontaktnoj mreži. Kod Koprivnice ugrađuju se pragovi i tračnice kako bi se u promet pustilo još pet kilometara novoga kolosijeka. Ispričavamo se putnicima zbog kašnjenja uzrokovanih radovima.“ Dodao je da se nalazimo u najvećemu investicijskom ciklusu u željeznicu u povijesti Republike Hrvatske u kojemu se ulaže šest milijardi eura u infrastrukturu: „Radova je puno, bit će ih još i više, ali nakon toga svega dobit ćemo željeznicu kakvu Hrvatska zaslužuje.“

Željko Ukić, predsjednik Uprave HŽ Putničkog prijevoza, objasnio je kako će izgledati privremena regulacija prometa: „Posebna regulacija obuhvatit će vlakove koji iz četiri smjera prolaze kroz kolodvor Dugo Selo te se zato očekuju veliki poremećaji u provedbi voznog reda. Kroz kolodvor Dugo Selo  prođe oko 20 000 putnika i 145 vlakova radnim danom. Za većinu vlakova bit će organiziran zamjenski autobusni prijevoz. Od petka do nedjelje prigradski vlakovi vozit će do kolodvora Sesvete, a između kolodvora Sesvete i Dugo Selo vozit će autobusi. Važno je dodati da će putnici s kartama za vlak kao alternativni prijevoz moći koristiti autobuse i tramvaje ZET-a. Zbog kašnjenja, koja nije moguće izbjeći, ispričavamo se putnicima te ih molimo za strpljenje i razumijevanje.“

 

Skip to content