Počeli su radovi na obnovi pruge od Zapadnog do Glavnog kolodvora u Zagrebu, koji se u potpunosti financiraju iz Nacionalnog plana oporavka i otpornosti.
Ti su radovi nastavak obnove pruge državna granica sa Slovenijom – Savski Marof – Zagreb Glavni kolodvor, za što je iz Nacionalnog plana oporavka i otpornosti izdvojeno 29,2 milijuna eura. U sklopu obnove mijenjat će se gornji i donji pružni ustroj, što uključuje obnovu kolosijeka i zamjenu skretnica na Zapadnome kolodvoru, modernizaciju željezničko-cestovnih prijelaza „Vodovodna“ i „Republike Austrije“, sanaciju mostova i izgradnju propusta, radove na signalno-sigurnosnim i telekomunikacijskim uređajima, obnovu i zamjenu dijela kontaktne mreže te uređenje površina za pristup putnicima.
Radovi se izvode na kratkoj, ali vrlo frekventnoj dionici koja se nalazi na sjecištu koridora RH1 i RH2. Ta 3,4 km pruge najprometnija su dionica u državi kojom na dan prođe oko 150 putničkih i teretnih vlakova, a vrlo je važna za međunarodni teretni i gradsko-prigradski prijevoz kojim ljudi svakodnevno u središte grada putuju na posao, školu, fakultet itd.
Obnova navedene pružne dionice počinje iza stajališta Kustošija, koje je obnovljeno prošle godine, a završava kod ulaza u Zagreb Glavni kolodvor.
Radove izvodi tvrtka Swietelsky, a njihov je završetak planiran sredinom 2024. Nakon toga vlakovi će moći voziti brzinom do 120 km/h, podići će se razina sigurnosti i interoperabilnosti, povećat će se i propusna moć pruge te omogućiti prijevoz većeg broja putnika u dnevnome migracijskom prometu.
Tijekom radova povremeno će se uvoditi posebne regulacije prometa. Tako je prva regulacija na snazi od 20. ožujka do 2. travnja tijekom koje promet teče jednim kolosijekom, dok se na drugome izvode radovi, što uzrokuje manja kašnjenja. Do kraja provedbe projekta bit će nekoliko takvih regulacija, a po potrebi uvodit će se zamjenski autobusni prijevoz ili neće voziti pojedini vlakovi. Sve informacije o radovima na pruzi pratite na mrežnim stranicama HŽ Infrastrukture www.hzinfra.hr.
Niže pogledajte fotografije i snimku radova na projektu.
Video: zagreb.info