Stara zgrada u novome ruhu. Tako bi se mogao opisati sažetak radova na željezničkome kolodvoru Osijek. Obnova, koja je počela prije dvije godine, pri kraju je, a sve bi trebalo biti završeno u lipnju. Zgradu su 9. veljače 2023. obišli predsjednik Uprave HŽ Infrastrukture Ivan Kršić, župan Osječko-baranjske županije Ivan Anušić, gradonačelnik Grada Osijeka Ivan Radić te predstavnici medija.

Što se obnavlja?

Sudionici obilaska uvjerili su se u to da se radovi vrijedni četiri milijuna eura izvode planiranom dinamikom. Do sada je izvedeno gotovo 90 posto radova. Zgrada stara više od 150 godina “ogoljena” je do nosivih zidova, zamijenjene su sve instalacije i obloge, tehnički sustav grijanja, hlađenja, vodovoda, odvodne i elektrotehničke instalacije te rasvjeta. Izvana kolodvorska zgrada ostaje manje-više ista – i dalje ju krasi prepoznatljiva crvena cigla. Pročelje se obnavlja tako da se cigla, koja je bila u lošemu stanju, restaurira te su tako zadržani izvorni izgled i oblik zgrade. Obnova se tako doslovno izvodi ciglu po ciglu jer se oblici opeke iscrtavaju ručno. Sanira se i peronska nadstrešnica te područje ispod nadstrešnice.

Radovi se izvode u fazama kako bi što manje utjecali na funkcioniranje kolodvora i tijek putničkoga prijevoza. Voditelj projekta Tomo Dubovečak je u ime HŽ Infrastrukture istaknuo kako je u skladu sa zahtjevom konzervatora vanjski dio zgrade vraćen u izvorno stanje, a unutrašnjost prilagođena budućim potrebama putnika i korisnika zgrade.

Kolodvorska zgrada kao kulturno dobro

Kolodvorska se zgrada nalazi u sklopu zaštićene kulturno-povijesne cjeline grada Osijeka upisane u Registar kulturnih dobara Hrvatske te se na njezinu obnovu primjenjuju svi propisi koji se odnose na zaštićena kulturna dobra. U skladu s time na kraju ćemo dobiti kulturno-povijesno pročelje zgrade s modernim interijerom i energetski učinkovitim instalacijama, što je čini jednom od posebnijih kolodvorskih zgrada u Hrvatskoj.

Obnova kolodvora samo jedan od projekata u Slavoniji

Ivan KršićHŽ Infrastruktura u Slavoniji provodi i brojne druge projekte i investicije kojima će se znatno unaprijediti željeznica na tome području, a ljudima toga kraja poboljšati kvaliteta života.

– S obzirom na to da se radovi na obnovi kolodvora bliže kraju, iskoristili smo ovu priliku da sa županom razgovaramo i o drugim planovima HŽ Infrastrukture u Osječko-baranjskoj županiji. Ovih dana završili smo i izgradnju kolodvorske zgrade i pothodnika Laslovo-Korođ, završavamo modernizaciju devet željezničko-cestovnih prijelaza na području Županije, a u planu je i novih 95 na području cijele Hrvatske, pri čemu 11 u Osječko-baranjskoj županiji. Osim toga pripremamo dokumentaciju za prilagodbu kolodvora u Erdutu jer smo nedavno ušli u šengenski prostor, a projektiramo i dionicu Okučani – Vinkovci. Trenutačno imamo milijardu i pol eura aktivnih projekata, a u idućih 10 godina planiramo pokrenuti projekte vrijedne ukupno pet milijardi eura koji se tiču glavnih koridora, od Slovenije do Tovarnika te od Mađarske prema Rijeci. – istaknuo je Ivan Kršić, predsjednik Uprave HŽ Infrastrukture.

Župan Ivan Anušić rekao je:

Ivan Radić, Ivan Anušić i Ivan Kršić

– Projekt obnove željezničkoga kolodvora Osijek vrlo je važan ponajprije zbog uređenja i povećanja funkcionalnosti samoga objekta, koji je bio u derutnome stanju i zaista je bila potrebna njegova obnova. Onima koji vlakom stižu u Osijek prvi susret s gradom i Osječko-baranjskom županijom upravo je kolodvorska zgrada zbog čega je vrlo važno da je ona primjerena. Osim toga HŽ Infrastruktura završava projekt u Laslovu, nakon kojega će se olakšati i ubrzati komunikacija vlakova između Osijeka i Vinkovaca, ali i drugih odredišta na toj relaciji.

– S Hrvatskim željeznicama nedavno smo izradili projekt rješenja pružnog prijelaza u Josipovcu, a na području grada Osijeka trenutačno se izvode znatniji infrastrukturni projekti poput izgradnje podvožnjaka u Ulici sv. Leopolda Mandića, modernizacija tramvajske infrastrukture, proširenje putničkog terminala u Zračnoj luci Osijek, ali i završetak radova na dionici Osijek – Aljmaš. Dobra infrastruktura preduvjet je za razvoj gospodarstva, a Osijek bilježi rekordne brojke jer u posljednjih 10 godina imamo najveći opseg zaposlenosti u gradu i rekordno nisku razinu nezaposlenosti. – dodao je gradonačelnik Ivan Radić.

Tako Osijek kao najveći slavonski grad dobiva željeznički kolodvor primjeren potrebama putnika 21. stoljeća.

Foto: HŽI, Osječko-baranjska županija

Skip to content