Zagreb Zapadni kolodvor

Nakon otprilike godinu i pol završena je obnova pružne dionice od Zagreb Zapadnog kolodvora do ulaza u Zagreb Glavni kolodvor, u potpunosti financirana europskim sredstvima.

Riječ je o dionici koja je duga samo 3,5 km, ali je iznimno važna za međunarodni teretni i gradsko-prigradski prijevoz. Naime, njome na dan prođe čak oko 150 vlakova, što ju čini jednom od najprometnijih pružnih dionica u Hrvatskoj. Njezinoj frekventnosti doprinosi i to što se nalazi na sjecištu koridora RH1 i RH2. Prethodno je, u sklopu projekta završenog 2022., obnovljena dionica od Savskoga Marofa do stajališta Kustošija, odnosno do ulaza u Zagreb Zapadni kolodvor.

Radovi na projektu između Zagreb Zapadnog kolodvora (uključivo) i Zagreb Glavnog kolodvora (isključivo) obuhvatili su cjelovitu obnovu gornjega i donjega pružnog ustroja, odnosno obnovu kolosijeka i zamjenu skretnica, sanaciju mostova i izgradnju propusta „Kustošak“, „Kunišćak“, „Črnomerec“ i „Jelenovec“, izgradnju uređenih površina za pristup putnika, radove na signalno-sigurnosnim i telekomunikacijskim uređajima, obnovu kolničke konstrukcije na željezničko-cestovnim prijelazima „Vodovodna“ i „Republike Austrije“ te obnovu sustava kontaktne mreže.

ŽCP Vodovodna

Izvođenje radova u samom središtu glavnoga grada nosilo je sa sobom posebne izazove. Pristup gradilištu bio je, dakako, teži nego kad se radovi izvode izvan naselja, na otvorenoj pruzi. Zbog gustoće naseljenosti u tome dijelu grada radovi se nisu izvodili noću, što bi inače ubrzalo radove. S obzirom na dinamiku izvođenja radova, prema potrebi uvodile su se posebne regulacije prometa tijekom kojih je dio vlakova otkazivan, umjesto nekih vozili su autobusi, a ostali su vlakovi vozili jednim kolosijekom. Međutim, željeznički promet ni u jednome trenutku nije bio prekinut.

Najintenzivniji radovi na projektu izvodili su se u ljeto i ranu jesen 2023. godine. Prvo je zbog sanacije mostova „Selska“, „Adžijina“, „Runjaninova“, „Savska“ i „Zagrebačka“ bilo potrebno zatvoriti za promet pojedine cestovne prometnice. Radovi su se također izvodili i na mostu „Miramarska“, no zbog toga nije bilo potrebno zatvaranje cestovnog prometa. U tom razdoblju izvedeni su i radovi na željezničko-cestovnim prijelazima „Vodovodna“ i „Republike Austrije“.

Osobito su dojmljivi bili radovi na strojnoj zamjeni zaštitnoga sloja koje se izvodilo u središtu grada Zagreba te je za vrijeme tih radova susjednim kolosijekom tekao promet vlakova. Nakon završetka navedenih radova pristupilo se strojnoj zamjeni kolosiječne rešetke i kolosijek je bio osposobljen za promet.

Uređene površine u Zagreb Zapadnom kolodvoru

– Nakon što smo obnovili dionicu od Savskog Marofa do Kustošije, sad je uspješno obnovljena i dionica do ulaza u Zagreb Glavni kolodvor. Provedeni su tehnički pregledi i ishođene su sve potrebne dozvole. Zadovoljan sam suradnjom svih sudionika u gradnji na ovom projektu, a mislim da će zadovoljni biti i putnici i teretni prijevoznici kada vlakovi ovom dionicom ponovno počnu prometovati projektiranom brzinom, i do 120 km/h. Dionicu od Kustošije do Zagreb Glavnog kolodvora tada neće biti moguće prijeći nijednom vrstom prometa brže i udobnije nego željeznicom. – rekao je voditelj projekta Ivan Zovkić.

Procijenjena je vrijednost Modernizacije dionice Zagreb Kustošija – Zagreb Zapadni kolodvor – Zagreb Glavni kolodvor 29,2 milijuna eura, a projekt je u cijelosti financiran iz Nacionalnog plana oporavka i otpornosti. Radove je izvela tvrtka Swietelsky d.o.o., dok je stručni nadzor bio povjeren zajednici gospodarskih subjekata Investinženjering d.o.o., Eptisa Adria d.o.o. i IN Stria d.o.o.

 

npoo
Skip to content