U sklopu završnih radova koji se izvode na projektu „Nadogradnja i elektrifikacija postojeće željezničke pruge od značaja za međunarodni promet M601 Vinkovci – Vukovar“ predstavnici medija su zajedno s predstavnicima HŽ Infrastrukture te predstavnicima izvođača radova i nadzora obišli gradilište na lokaciji Vukovar – Borovo naselje. Tom su se prilikom upoznali s napretkom radova te budućim planovima u sklopu projekta.
Radi se o projektu vrijednome 72,02 milijuna eura, od čega se 85 posto sufinancira iz bespovratnih sredstava Europske unije, odnosno iz Kohezijskog fonda – Operativni program Konkurentnost i kohezija 2014. – 2020. Preostalih 15 posto financira se iz državnog proračuna.
Projekt je važan jer će se njime omogućiti povećanje opsega željezničkoga teretnog prijevoza i prekrcaja robe u luci Vukovar te bolja povezanost željezničkoga putničkog prijevoza Vukovarsko-srijemske županije s glavnim prometnim koridorima.
Projekt obuhvaća rekonstrukciju i obnovu jednokolosiječne željezničke pruge dužine 18,7 km, rekonstrukciju kolodvora i stajališta, obnovu mosta te osiguranje/uređenje željezničko-cestovnih prijelaza. U sklopu elektroenergetskoga infrastrukturnog podsustava projekt obuhvaća izgradnju kontaktne mreže (elektrifikacija), a u sklopu prometno-upravljačkog i signalno-sigurnosnog podsustava nove signalno-sigurnosne i telekomunikacijske uređaje. Po završetku radova, što se očekuje sredinom 2024., putnički vlakovi prometovat će brzinom do 120 km/h.
Trenutačno se izvode završni radovi duž cijele dionice.
Prilikom obilaska radova Marijan Ćužić, član Uprave HŽ Infrastrukture, rekao je:
– Izuzetno smo zadovoljni time što su radovi na elektrifikaciji i modernizaciji pruge Vinkovci – Vukovar pri samome kraju. Završetkom ovoga projekta stanovnicima Vukovara, Vinkovaca, okolnih općina i naselja omogućit će se brže, udobnije i sigurnije putovanje vlakom te će biti kvalitetnije povezani s drugim županijama, a samim time i s glavnim prometnim koridorima. Osim toga završetkom projekta poboljšat će se pristup luci Vukovar te će ona, smještena na transeuropskoj prometnoj mreži, biti adekvatno povezana s koridorom RH1, a preko Zagreba i s koridorom RH2 te lukom Rijeka i imati stvorenu osnovu za intermodalnost kojoj teži suvremeno prometno povezivanje u Europi. Ovo je jedan od ukupno 27 velikih projekata koje HŽ Infrastruktura trenutačno provodi, a koji se sufinanciraju iz EU-ovih fondova i plan nam je u sljedećih desetak godina u željezničku infrastrukturu uložiti više od šest milijardi eura.
Voditelj projekta Marko Žganec osvrnuo se na izvođenje radova i istaknuo:
– Radovi na ovome projektu bili su izazovni jer započeli su u jeku pandemije koronavirusa. Osim toga željeznički promet tekao je cijelo vrijeme tijekom njihova izvođenja. Bilo je poteškoća, ali promet je bio funkcionalan. Radovi su trenutačno u samoj završnici i nadamo se da ćemo projekt uz ishođenje potrebnih dozvola u cijelosti privesti kraju do sredine iduće godine.
Zadovoljstvo su izrazili i predstavnik izvođača radova Tomislav Hannich (Comsa S.a. i Comsa Instalaciones y sistemas Industriales S.a.) te glavni nadzorni inženjer Lachezar Ignatov (Rubicon Engineering i SPC Enegineering Ltd.), koji su dodali da će elektrificirana pruga na dionici Vinkovci – Vukovar omogućiti ekonomski i energetski isplativiji te ekološki održiviji željeznički prijevoz.
– U sklopu projekta izgrađena su i nova i funkcionalna rješenja željezničko-cestovnih prijelaza te su izgrađeni pješački pothodnici, čime se pridonijelo sigurnijemu prelaženju preko pruge svih sudionika u cestovnome prometu. Omogućen je i lakši pristup osobama smanjene pokretljivosti, izgrađena su parkirališta za osobna vozila i bicikle, a stanovništvo i naselja zaštićeni su izgradnjom zidova od buke. – dodali su.
Po završetku obilaska radova za građane je u kolodvoru Vinkovci bio organiziran Infodan kako bi ih se pobliže upoznalo s projektom i sa svim pogodnostima koje će modernizacija te pruge omogućiti lokalnoj zajednici, široj regiji Vinkovaca i Vukovara, a u konačnici i istočnome djelu Slavonije.