Ugovor o dodjeli bespovratnih sredstava za modernizaciju i rekonstrukciju 24 kilometra željezničke pruge od Zaprešića do Zaboka kojim se osiguralo 614 milijuna kuna bespovratnih sredstava za provedbu projekta, a kojim će se skratiti vrijeme putovanja od Zaboka prema Zaprešiću i Zagrebu, potpisan je u četvrtak 9. studenog 2017. u željezničkom kolodvoru u Zaboku.

Ugovor su potpisali ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković, predsjednik Uprave HŽ Infrastrukture Ivan Kršić te ravnatelj Središnje agencije za financiranje i ugovaranje programa i projekata EU-a Tomislav Petric nakon što je, podsjetimo, 19. listopada ove godine sufinanciranje projekta europskim novcem odobrila i Europska komisija.

– Zaprešić – Zabok jedna je od najprometnijih dionica, kojom se mjesečno preveze oko sto tisuća putnika. Upravo nam je to poticaj da i dalje planiramo i provodimo ovakve projekte, obnavljamo i gradimo pruge kojima će brže moći voziti i putnički i teretni vlakovi. – rekao je prigodom potpisivanja Ugovora ministar Oleg Butković te dodao kako se u tom cilju nastavlja nabava novih vlakova, kao i veliki investicijski ciklus u željeznicu.

– S ovim potpisanim ugovorom prešli smo iznos od osam milijardi kuna ugovorenih projekata iz fondova EU-a, a velik broj njih čine upravo željeznički projekti. – rekao je ministar Butković.

Dio tih projekata, kao što su primjerice oni koji se rade iz smjera Luke Rijeka prema mađarskoj granici, trebali bi osposobiti pruge za veći prihvat tereta i ojačati tu granu gospodarstva, dok je dio projekata više usmjeren na jačanje povezanosti među gradovima i regijama, a u cilju bržih i udobnijih putovanja te poticanja građana na korištenje te vrste prijevoza.

– Svi bi oni trebali omogućiti znatno kvalitetniji, brži, povezaniji i konkurentniji željeznički prijevoz putnika i tereta. – zaključio je ministar Butković, najavivši radove na projektu modernizacije Zaprešić – Zabok iduće godine. – dodao je ministar Butković.

Projektom, za koji je u tijeku postupak odabira izvođača radova, planira se rekonstrukcija i elektrifikacija svih 24 kilometara pruge za brzinu od 120 kilometara na sat.

– Željeznica u Zagorju ima dugu tradiciju, a modernizacijom ove dionice omogućit će se njeno cjelovito uključivanje u sustav prigradske željeznice na širem području grada Zagreba. – izjavio je predsjednik Uprave HŽ Infrastrukture Ivan Kršić i pojasnio kako će se provesti ojačanje pruge za prometovanje vlakova veće mase, čime će se ukloniti sadašnja ograničenja te osigurati željezničko-cestovni prijelazi duž cijele dionice.

Projektom je planirana i rekonstrukcija čak sedam kolodvora i stajališta, uključujući i kolodvor Zabok, gdje će se razdvojiti dijelovi namijenjeni putničkom i teretnom prijevozu. Putem Projekta u svim će se kolodvorima i stajalištima izgraditi i parkirališta za automobile te držači za bicikle, a smještajem stanica javnog autobusnog prijevoza uz željezničke kolodvore i stajališta omogućit će se bolja povezanost, a time i građanima jednostavnija i brža putovanja.

                                      

Skip to content