Tijekom posjeta Zadarskoj županiji u ponedjeljak 12. svibnja 2025. potpredsjednik Vlade i ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković obišao je niz infrastrukturnih projekata, među kojima je najveći modernizacija željezničke pruge Knin – Zadar, koji provodi HŽ Infrastruktura. Riječ je o jednome od ključnih projekata u sklopu nacionalnoga investicijskog ciklusa u željeznicu. Projekt vrijedan 70 milijuna eura važan je korak u revitalizaciji regionalne i lokalne željezničke mreže u Dalmaciji.
Obilazak radova uključio je i benkovački kolodvor, gdje su se ministru Butkoviću pridružili predsjednik Uprave HŽ Infrastrukture Ivan Kršić i gradonačelnik Grada Benkovca Tomislav Bulić. Ministar Butković je tom prigodom istaknuo kako je cilj ulaganja modernizirati prometnu infrastrukturu, povezati lokalne zajednice te potaknuti gospodarski razvoj regije.
– Došli smo obići obnovu pruge Knin – Zadar, projekt vrijedan 70 milijuna eura koji financiramo kreditom Europske investicijske banke, kojim smo ukupno 900 milijuna eura namijenili za obnovu svih lokalnih i regionalnih pruga. – rekao je ministar Butković.

Oleg Butković
Osim pruzi pozornost je posvećena objektima uz trasu. Iako benkovačka kolodvorska zgrada nije obuhvaćena osnovnim projektom obnove pruge, nakon sastanka s lokalnim čelnicima donesena je odluka da će HŽ Infrastruktura pokrenuti njezinu obnovu, kao i obnovu objekta u Škabrnji.
– Nema smisla da obnovimo prugu i infrastrukturu, a da kolodvor ostane u ovakvome derutnom stanju u kakvom je sada. – dodao je ministar.
Odgovarajući na novinarska pitanja o povezivanju gospodarskih zona kao što su Poličnik, Crno i Gaženica željezničkom infrastrukturom, potpredsjednik Vlade izjavio je kako smisao pruga i jest da se spoji što više gospodarskih zona.
– Bez željezničke povezanosti gospodarske zone nemaju punu funkcionalnost, jer se cestovna infrastruktura ne može sama nositi s budućim razvojem. Zato je ovo što HŽ Infrastruktura priprema u Zadarskoj županiji od strateške važnosti.
Butković je dodao kako je, ne samo na tome području, već i u cijeloj Hrvatskoj, investicijski ciklus u željeznicu prešao milijardu i pol eura.

Ivan Kršić
Predsjednik Uprave HŽ Infrastrukture Ivan Kršić istaknuo je opseg radova i tehničke značajke projekta obnove pruge Knin – Zadar:
– Radi se o rekonstrukciji 75 kilometara pruge, uključujući sve željezničko-cestovne prijelaze, čime se znatno podiže razina sigurnosti u prometu. Kolodvorske zgrade poput ove u Benkovcu nisu uključene u projekt jer se radi o dvama različitim tipovima radova, niskogradnji i visokogradnji, ali tamo gdje je to potrebno paralelno ugovaramo pojedinačne obnove. Današnji sastanak rezultirao je dogovorom o obnovi benkovačke kolodvorske zgrade.
Osim na modernizaciji postojećih kapaciteta HŽ Infrastruktura aktivno radi na strateškim planovima povezivanja željezničke mreže s ključnim gospodarskim zonama i prometnim čvorištima. Kršić se dotaknuo i gospodarske zone Crno kod Zadra te pojasnio:
– Trenutačno čekamo rješenje Studije utjecaja na okoliš za projekt bibinjske obilaznice. Po njegovu primitku odmah počinjemo s izradom idejnog projekta i ishođenjem lokacijske dozvole, što je proces koji bi trebao trajati oko osam mjeseci. Sljedeća faza uključuje izgradnju, a konačni je cilj povezivanje zone Crno s prugom te dalje sa Zračnom lukom Zadar.
Ta ulaganja dio su šire strategije HŽ Infrastrukture kojom se modernizira željeznička mreža, potiče multimodalni promet te u suradnji s Ministarstvom mora, prometa i infrastrukture te uz podršku lokalne i regionalne samouprave osigurava kvalitetna, sigurna i održiva prometna povezanost, što uključuje područje Dalmacije na kojemu se godinama nije znatnije ulagalo u željezničku infrastrukturu.
Kršić je tom prigodom istaknuo da je fokus i dalje na učinkovitoj provedbi projekata te kontinuiranoj modernizaciji svih segmenata infrastrukture: od pruga do kolodvora, od sigurnosnih sustava do povezivanja s gospodarstvom.