Potpredsjednik Vlade i ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković je u sklopu posjeta Virovitičko-podravskoj županiji u pratnji predstavnika jedinica lokalne i regionalne samouprave te HŽ Infrastrukture obišao obnovljenu, 140 godina staru zgradu željezničkoga kolodvora Virovitica. Zgrada je dobila novo ruho obnovom pročelja, novu PVC stolariju, uređene su unutarnje prostorije, popravljen krov te su uređeni njezin interijer i okoliš. Obnova je koštala nešto više od 250 tisuća eura iz Državnog proračuna. Radovi su trajali oko pola godine, a izvela ih je Braniteljska zadruga Bedem iz Gornje Vrbe.
Tom prigodom Butković je izrazio zadovoljstvo viđenim te istaknuo:
– Budući da ove godine slavimo 140 godina dolaska željeznice u Viroviticu, drago mi je da smo ovdje i da vidimo obnovljenu zgradu. Kada govorimo o infrastrukturi, tada treba spomenuti i niz projekata modernizacije željezničke infrastrukture na ovome području i šire. Već dulje govorim kako će ulaganja u željeznicu biti najintenzivnija i to se sada događa. Trenutačno su ulaganja na razini Hrvatske oko milijardu i pol eura, a osim iz europskih fondova, kojima financiramo koridorske pravce, kreditom Europske banke od 900 milijuna eura obnavljamo lokalne i regionalne pruge. Iako to izlazi iz granica ove županije, projekt je važan jer će njegovim završetkom cijela dionica od Čakovca do Virovitice biti obnovljena. To je više od stotinu kilometara pruge kroz Podravinu i Međimurje.
Ostala ulaganja u željeznicu na području Županije i na području prema Varaždinu i Čakovcu predstavio je predsjednik Uprave HŽ Infrastrukture Ivan Kršić:– Od većih projekata prije tri godine završili smo obnovu dionice Virovitica – Pitomača, trenutačno privodimo kraju radove na dionici Pitomača – Kloštar, a uskoro počinju radovi na dionici od Kloštra, preko Koprivnice i Varaždina do Čakovca. U međuvremenu ćemo završiti dionice od Koprivnice do Križevaca i Dugog Sela, što će skratiti vrijeme putovanja. Ovih dana raspisali smo i najveći natječaj za radove u povijesti HŽ Infrastrukture, onaj za obnovu postojećeg i dogradnju drugoga kolosijeka od Dugog Sela do Novske, koji se procjenjuje na više od 600 milijuna eura. U travnju počinju i radovi na dionici Banova Jaruga – Daruvar. Kada gledamo prema Osijeku, u drugoj polovini godine planiramo početi radove i na dionici Osijek – Koška, a iduće godine i na dionici od Koške prema Virovitici. U posljednjih nekoliko godina uloženo je više od 35 milijuna eura u željeznicu na području ove županije, a u idućih pet godina uložit ćemo još 15 milijuna eura.
Zadovoljan je bio i virovitičko-podravski župan Igor Andrović, koji je zahvalio na dosadašnjim ulaganjima u željeznicu na području Županije:
– Sve ovo što smo čuli znatna su ulaganja u željeznicu u Županiji i sve nas to jako veseli. Ovdje imamo i punionicu za baterijske vlakove i veseli nas najava uvođenja novih vlakova na ovome području. Dakle, osim ulaganja u cestovnu infrastrukturu zaista su velika ulaganja u željezničku infrastrukturu.
Okupljenima se obratio i gradonačelnik Virovitice Ivica Kirin:
– Iako su svi već dizali ruke od željeznice, život se vraća tamo gdje je počeo, uz željezničku prugu. Pruga je sastavni dio života ovdašnjih ljudi jer se većina naselja nalazi uz prugu. Ulaganja su važna jer u ovome dijelu radimo i jednu od najvećih poduzetničkih zona u ovome dijelu Europe koja je vlasništvo Grada i RH. Kako bi se ta roba mogla neometano dalje prevoziti, vrlo nam je važno imati spoj s Koprivnicom. Važno nam je i zbog putničkog prijevoza jer će uvođenjem u promet baterijskih vlakova prijevoz pojeftiniti, a smanjit će se i onečišćenje okoliša. Ponosni smo i na naš muzej malih vlakova u kolodvoru, što nas često vraća u djetinjstvo, a dostupan je svima.