Potpredsjednik Vlade i ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković 11. rujna 2024. obišao je obnovljenu dionicu pruge Zabok – Krapina te se u pratnji državnog tajnika Žarka Tušeka, predsjednika Uprave HŽ Infrastrukture Ivana Kršića i članova Uprave te predsjednika Uprave HŽ Putničkog prijevoza Željka Ukića provozao vlakom od Krapine do Zaboka.

Dionicu dugu 16 kilometara obišli su i gradonačelnici obiju gradova, Zoran Gregurović i Ivan Hanžek. Obnova vrijedna 15 milijuna eura trajala je devet mjeseci, a zamijenjeni su, među ostalim, kolosiječna rešetka i tucanik, ugrađeno je novo sintetičko popođenje na 22 željezničko-cestovna prijelaza te su asfaltirani peroni u kolodvoru Krapina. Maksimalna dopuštena brzina sada iznosi 80 kilometara na sat pa će brzi vlak između Zaboka i Krapine voziti dvostruko kraće – oko 15 minuta odnosno dvadesetak minuta uz zaustavljanja.

Oleg Butković

Ministar Butković zadovoljan je vožnjom i obnovom pruge:

– Nalazimo se u novoobnovljenome kolodvoru u Zaboku koji je bio dio velike investicije u modernizaciju pruge Zaprešić – Zabok, koja je također dovršena. Obnovljena je i dionica Savski Marof – Zagreb, a uskoro završava obnova pružne dionice kroz Zagreb. Obnova dionice Krapina – Zabok investicijski je ciklus u željezničku infrastrukturu koji je jako važan u ovome dijelu Hrvatske. Ulaganje u željeznicu nešto je što će obilježiti sljedećih desetak godina. – poručio je ministar.

Ivan Kršić rekao je kako je većina ulaganja usmjerena u glavne koridore iz europskih fondova:

Ivan Kršić

– U sljedećih deset godina planiramo uložiti šest milijardi eura. Do prošle smo godine imali paradoks da ulažemo milijarde u glavne koridore, a lokalne i regionalne pruge su nam bile zapostavljene. Zahvaljujući kreditu koji je osigurala Vlada Republike Hrvatske, 900 milijuna eura iz EIB-a, prošle smo godine krenuli u obnovu lokalnih i regionalnih pruga. Ti projekti nisu toliko financijski važni za HŽ Infrastrukturu, ali jesu za lokalno stanovništvo i putnički prijevoz.

Dodao je  kako će se tim novcem u sljedeće dvije do tri godine obnoviti oko 500 kilometara pruge.

Željko Ukić istaknuo je kako su nakon obnove iskoristili priliku i povećali frekvenciju vlakova:

Željko Ukić

– U odnosu na prošli vozni red, od 4. rujna imamo pet vlakova više. Inače ih ovuda vozi oko 30. Sigurno će to podići razinu kvalitete i dostupnost prijevoza.

Dodao je kako je lani iz Krapinsko-zagorske županije bilo dva milijuna putnika, a ove se godine očekuje povećanje tog broja.

Gradonačelnik Krapine Zoran Gregurović izrazio je zadovoljstvo i zahvalnost zbog realizacije projekta obnove i rekonstrukcije pružne dionice Zabok – Krapina jer, kako je rekao, “ona nije važna samo za učenike, studente, radnike, putnike iz ovog dijela Županije, nego je jako važna i za Zagreb”.

Gradonačelnik Zaboka Ivan Hanžek rekao je kako se tom rekonstrukcijom, kao i budućim rekonstrukcijama u smjeru Budinščine odnosno Gornje Stubice, stvaraju pretpostavke da se uklope u mrežu koju podržava i inspirira Europska unija svojim usmjeravanjem prema korištenju željeznice.

Sljedeći je korak HŽ Infrastrukture obnova kolodvorske zgrade Krapina koja bi trebala početi do kraja godine, a završiti u proljeće 2025. Radi se i na ugradnji polubranika i svjetlosno-zvučne signalizacije na 16 željezničko-cestovnih prijelaza u Krapinsko-zagorskoj županiji. U posljednjih 10 godina u Krapinsko-zagorskoj županiji je u željezničku infrastrukturu uloženo 38 milijuna eura, od čega su 24 milijuna eura iz EU-ovih fondova. Dodatnih 85 milijuna eura uloženo je u modernizaciju i elektrifikaciju pruge Zaprešić – Zabok, koja dijelom prolazi kroz Krapinsko-zagorsku, a dijelom kroz Zagrebačku županiju.

Skip to content