Radovi na najvećemu željezničkom gradilištu u državi, na rekonstrukciji postojećeg i izgradnji drugog kolosijeka na dionici Križevci – Koprivnica – državna granica, napreduju naočigled iz mjeseca u mjesec. Dana 4. studenoga 2024. u to se uvjerio i potpredsjednik Vlade te ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković zajedno s predsjednikom Uprave HŽ Infrastrukture Ivanom Kršićem, predstavnicima Koprivničko-križevačke županije te izvođačem radova i nadzornim timom na projektu. Ususret puštanju u promet 15 kilometara novoizgrađenoga kolosijeka, zajedno s medijima obišli su vijadukt Carevdar i kolodvor Lepavina.
Naime, od 6. studenoga u promet će biti pušten novoizgrađeni dio pruge između Vojakovačkoga Kloštra i Mučne Reke, a u sklopu tog i impresivni objekti poput vijadukata Carevdar (duljine 630 metara), Komari (duljine 350 metara) i Vojakovački Kloštar (duljine 50 metara) te dvaju tunela Lepavina (ukupne duljine 370 metara), što su ujedno najveći objekti na trasi, uz novoizgrađeni most Drava u Botovu.
Cijela trasa duga je 42,6 kilometara. Do sada je u promet pušteno 20 kilometara nove pruge, a otvaranje dodatnih 15 kilometara najveća je prekretnica u čitavome projektu te jedan od najvećih i najvažnijih zahvata.
Potpredsjednik Vlade i ministar Butković rekao je kako je projekt trenutačno na 75 posto dovršenosti, a svi radovi trebali bi biti završeni krajem sljedeće godine. Također, plan je u približno isto vrijeme završiti projekt od Dugog Sela do Križevaca: „U sljedećih deset godina najviše ulaganja bit će upravo u području željezničke infrastrukture. Nedavno smo obišli i radove na obnovi lokalnih i regionalnih pruga diljem cijele Hrvatske, za što smo podigli zajam od Europske investicijske banke u iznosu od 900 milijuna eura, a kojim zapravo financiramo dionice koje ne možemo financirati iz EU fondova“. Dodao je kako predstoji još posla jer je riječ o velikome ciklusu koji je počeo, ali i da je dobro da se polako završavaju ove ugovorene dionice.
Osvrnuvši se detaljnije na dovršene radove između Križevaca i Koprivnice, predsjednik Uprave HŽ Infrastrukture Ivan Kršić istaknuo je kako su na tome dijelu dovršena ukupno tri mosta, tri vijadukta, dva umjetna tunela odnosno galerije i jedan podvožnjak, a rekonstruiran je kolodvor Lepavina: „Kada dovršimo provedbu cjelokupnog projekta, na tih 42 kilometra pruge bit će izgrađeno oko 40 novih objekata. Rekonstruirat ćemo postojeći kolosijek, a uz njega, što je i najvažnije, izgraditi novi kolosijek, što će znatno pridonijeti propusnoj moći i brzini putovanja, a za pola ćemo smanjiti i broj željezničko-cestovnih prijelaza, odnosno denivelirat ćemo ih, čime se znatno povećava sigurnost.“ Dodao je kako se u srijedu, u noćnim satima, očekuje puštanje u promet te dionice i normalizacija željezničkog prometa jer putnike sada prevoze zamjenski autobusi, a teretni prijevoz teče zaobilaznom trasom.
Voditelj projekta uime izvođača radova, turske tvrtke Cengiz Insaat, Mehmet Yilmaz najavio je daljnje korake: „Potkraj ovog mjeseca dodatno se planira sav promet prema Mađarskoj preusmjeriti preko novoizgrađenoga modernog dvokolosiječnog mosta Drava pored Botova.“
Koprivničko-križevački župan Darko Koren osvrnuo se na važnost ovako kapitalnoga i strateškoga državnog projekta za lokalno stanovništvo: „Ne treba dvojiti oko toga koliko će ovaj projekt značiti za gospodarstvo i promet cijele države, jer je željeznica broj jedan kada govorimo o konkurentnosti”, te istaknuo da će završetak ovog projekta promijeniti navike ljudi te će češće koristiti željezničke usluge u svakodnevnome životu.
Važnost ovog projekta, ukupno vrijednog oko 350 milijuna eura sufinanciranih iz EU fondova, odnosno Instrumenta za povezivanje Europe (CEF), velika je jer se nalazi na dijelu Mediteranskoga koridora, odnosno koridora RH2 koji povezuje luku Rijeka, preko Zagreba s Mađarskom, kojim će vlakovi, po završetku projekta, moći voziti brzinom do 160 km/h.