U Zaprešiću 12 .lipnja potpisan je ugovor za radove na projektu modernizacije i elektrifikacije željezničke pruge na dionici Zaprešić – Zabok u vrijednosti gotovo 531 milijun kuna, a koji se s 85 posto sufinanciraju iz fondova EU.
U ime HŽ Infrastrukture d.o.o., koja je naručitelj radova, ugovor je potpisao predsjednik Uprave Ivan Kršić, dok su u ime odabranog izvođača radova tvrtke SWIETELSKY d.o.o. potpisali direktori tvrtke Davor Mavar i Zvonko Dundović.

Početak radova planira se tijekom ljeta ove godine, a završetak do kraja 2021. godine.

Svečanost potpisivanja svojim prisustvom uveličali su ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković sa suradnicima te ministrica regionalnog razvoja i fondova Europske unije Gabrijela Žalac.

Tom prigodom ministar Butković istaknuo je to da jedino ovakvim infrastrukturnim projektima možemo unaprijediti hrvatsko gospodarstvo i nastavio:
– Ovo je i najava velikog investicijskog ciklusa u željeznice u koji smo krenuli nakon investicija u autoceste. U protekla tri tjedna potpisali smo, prvo u Vinkovcima, a onda i danas ovdje, ugovore vrijedne 1,3 milijarde kuna. Ukupno smo dosad ugovorili EU projekte vrijedne 14 milijardi kuna, što iz Operativnog programa, što iz Instrumenta za povezivanje Europe. Hrvatsko zagorje kraj je koji je uvijek pokretao Hrvatsku u gospodarskome smislu, a ovaj projekt pridonijet će gospodarskome rastu te će sve biti brže i dostupnije.

U nastavku ministrica Žalac rekla je:
– Godina 2017./2018. godina je prometa. Uspjeli smo pokrenuti sve planirane projekte iz prometnog sektora, što dokazuje izvrsnu međusektorsku suradnju u Vladi. Ova dionica dužine gotovo 24 km možda nije duga trasa, ali je od izuzetne važnosti za velik broj stanovnika ovog područja koji gravitiraju toj dionici.

U ime HŽ Infrastrukture okupljenima se obratio predsjednik Uprave HŽ Infrastrukture Ivan Kršić:
– Danas smo potpisali ugovor za radove kojim započinje realizacija još jednoga strateškog projekta obnove naše pružne mreže. Dionica koju ovim projektom moderniziramo omogućit će bolju povezanost Zagorja sa Zagrebom, a cjelovitom modernizacijom i elektrifikacijom pruge osigurat će se brža, ugodnija i kvalitetnija usluga korisnicima putničkog prijevoza. Rekonstrukcijom kolodvora i stajališta na ovoj dionici, ugradnjom novih signalno-sigurnosnih i telekomunikacijskih uređaja te svim drugim zahvatima u sklopu projekta podići će se i razina sigurnosti prometovanja, što nam je kao upravitelju željezničke infrastrukture vrlo važno.

Kršić je također zahvalio projektnome timu, resornome ministarstvu i ostalim dionicima koji surađuju na ovome projektu jer se radi o provođenju složenih aktivnosti koje traju dugo, ali predstavljaju i trajnu vrijednost na lokalnoj i nacionalnoj razini.

U ime predstavnika izvođača radova direktor tvrtke SWIETELSKY d.o.o Zvonko Dundović poručio je:
– S obzirom na dugogodišnje poslove na željezničkim prugama u Hrvatskoj, vlastite tehnologije i mehanizaciju te obostrano pozitivno iskustvo, ovaj projekt bit će kruna dosadašnjih poslova odrađenih za hrvatske željeznice, na što smo svi u koncernu Swietelsky vrlo ponosni.

Detaljnije o projektu:

Naručitelj radova i nositelj projekta je HŽ Infrastruktura d.o.o., upravitelj željezničke infrastrukture u Republici Hrvatskoj, a u provedenome postupku javne nabave za izvođača radova odabrana je tvrtka SWIETELSKY d.o.o.

Rekonstrukcijom te dionice povećat će se razina sigurnosti i učinkovitosti putničkog i teretnog prijevoza te omogućiti njezino cjelovito uključivanje u sustav prigradske željeznice na širemu području grada Zagreba.

Dionica Zaprešić – Zabok jedna je od najprometnijih dionica kojom se mjesečno, u prosjeku, preveze oko 100 tisuća putnika. Riječ je o dionici dugoj gotovo 24 km na regionalnoj pruzi Zaprešić – Čakovec. Po završetku modernizacije vlakovi će moći prometovati brzinom od 120 km/h pa će se vrijeme putovanja brzih vlakova skratiti za oko 50 posto, a putničkih za oko 30 posto.

Povećanjem nosivosti pruge ukinut će se trenutačna ograničenja te će na trasi biti omogućeno prometovanje vlakova dopuštene mase od 22,5 tone po osovini. Time će se stvoriti uvjeti za rast opsega teretnog prijevoza te u konačnici povećati konkurentnost željezničkog prijevoza.

U sklopu projekta rekonstruirat će se čak sedam kolodvora i stajališta. U kolodvorima Novi Dvori, Luka, Veliko Trgovišće i Zabok izgraditi će se novi peroni, pothodnici, nadstrešnice i parkirališta te će biti rekonstruirane kolodvorske zgrade.

U svim kolodvorima i stajalištima bit će osiguran sustav videonadzora te vizualnog i audio obavještavanja putnika, a ugradit će se i novi signalno-sigurnosni i telekomunikacijski uređaji te uređaji daljinskog upravljanja prometom.

Suvremenim automatskim osiguranjem bit će modernizirano 15 željezničko-cestovnih prijelaza, četiri će prijelaza spojnim cestama biti preusmjerena na susjedne prijelaze, a jedan će biti ukinut.

U kolodvoru Zabok razdvojit će se dijelovi namijenjeni za putnički i teretni kolodvor te će se izgraditi nova zgrada za smještaj signalno-sigurnosnih i telekomunikacijskih uređaja te ureda za prometno osoblje.

Svi ti radovi osigurat će građanima ugodnije i brže putovanje željeznicom i omogućiti bolju prometnu povezanost.

                   

 

Skip to content