Zahvaljujući Vicinalnome zakonu iz 1880., Henrik Benies, kao koncesionar i upravitelj Društva željeznice Barcz – Pakrac, dobio je 1884. dozvolu za izgradnju vicinalne pruge od Barcsa do Virovitice te Pakraca, koju je i realizirao. Pruga je puštena u promet 18. kolovoza 1885. u dužini od 95 km. Dionica od Barcsa u Mađarskoj do Virovitice duga je 17 km i na njoj su izgrađena dva željeznička stajališta: Lukač i Bazije. Od Virovitice do Pakraca ukupno su četiri kolodvora i 12 stajališta.
Pruga je, kao i većina ostalih u našoj zemlji u to vrijeme, sagrađena s ishodištem u Budimpešti i služila je ponajprije u gospodarske svrhe, u konkretnom slučaju za eksploataciju i prijevoz drvne građe iz Slavonije u Francusku i Njemačku.
O svim tim detaljima, pa i mnogim drugim, od sada će zainteresirani putnici i građani moći čitati u novouređenome željezničkom kolodvoru u Virovitici. Naime, Hrvatski željeznički muzej (HŽM) priredio je povodom obljetnice malu, ali važnu izložbu popraćenu katalogom.
Na četiri uokvirene kapa-ploče autor izložbe dr. sc. Josip Kajinić, kustos HŽM-a, opisuje prostorno-vremenski kontekst nastanka uvjeta za izgradnju pruge do Virovitice i Pakraca, piše o karakteristikama te i drugih pruga u Virovitičko-podravskoj županiji, iznosi detalje o željezničkim pružnim objektima, prometu i vozilima na prugama do Virovitice te ističe objekte željezničke baštine Virovitice i okolice.
Još dublje autor temu obrađuje u popratnome, stručno recenziranome katalogu, besplatnome i dostupnome u željezničkome kolodvoru Virovitica, koji je za mjesto izlaganja odabran jer je, zahvaljujući angažmanu i ulaganjima HŽ Infrastrukture d.o.o., dobio novo ruho, kako iznutra tako i izvana. Izložba će do kraja godine ostati u tome prostoru, a bude li se pokazalo prikladnim, mogla bi postati trajni edukativni sadržaj čekaonice.