Proteklih je godina promet u Rijeci doživio renesansu, a velik dio upravo na željezničkoj infrastrukturi. O projektima koji će transformirati grad i luku na konferenciji “Novog lista” pod nazivom “Transformacija Rijeke”, održanoj 19. prosinca 2022., govorio je, među ostalima, predsjednik Uprave HŽ Infrastrukture Ivan Kršić.

 

Tom prigodom Krišić je istaknuo kako su dva velika projekta završena na tome području od iznimne važnosti ne samo za riječki bazen, već i Hrvatsku, ali i Europu, na čijemu Mediteranskom koridoru leži i Rijeka. Modernizacijom kontejnerskih terminala Zagrebačko pristanište i Brajdica poboljšava se povezanost na hrvatskoj i europskoj razini te olakšava transport kontejnera između brodova i željeznice. U pripremi je još jedan projekt važan za Rijeku – rekonstrukcija dionice Škrljevo – Rijeka – Jurdani procijenjene vrijednosti 310 milijuna eura. Trenutačno se u Hrvatskoj provode projekti ukupno vrijedni milijardu i pol eura, a u idućem desetljeću trebalo bi uložiti još pet milijardi eura europskog novca u unaprjeđenje i modernizaciju željezničke infrastrukture.

Ivan Kršić i Marko Filipović

Na panelu sudjelovali su i Oleg Butković, potpredsjednik Vlade i ministar mora, prometa i infrastrukture, Marko Filipović, gradonačelnik Rijeke, Denis Vukorepa, ravnatelj Lučke uprave Rijeka, Josip Škorić, predsjednik Uprave Hrvatskih cesta, Dario Silić, generalni direktor BINA-e Istra, i Kristijan Pavić, predsjednik Uprave ACI d.d.

 

 

 

Ministar Butković istaknuo je da je Rijeka pravi primjer suradnje Vlade i lokalne samouprave. Poručio je i da će 2023. biti godina isporuke svih važnih projekata u gradu, od željeznice i luke do cesta, što će promijeniti život i navike stanovnika. Ministar je poručio da su obnovljeni željeznički terminali ključni i za gospodarsku aktivnost i razvoj grada. Kao odgovor na brojne kritike oko radova i problema na željeznici općenito poručio je da u njoj leži najveći izazov prometnog sektora te da se ne može raditi sve u isto vrijeme. Sve ove godine gradile su se ceste i luke kao i tri zračne luke u Hrvatskoj, a sada je došao red i na željeznicu. Radi se o velikim projektima koji su vremenski i logistički jako zahtjevni, a zbog koronakrize, rata u Ukrajini i inflacije izazovi su još veći. Unatoč svemu tome predsjednik Uprave HŽ Infrastrukture i ministar složili su se kako je desetljeće ispred nas – desetljeće željeznice.

Skip to content