U povodu 160. obljetnice dolaska prvoga vlaka u Zagreb i izgradnje pruge Zidani Most – Zagreb – Sisak Zagreb Zapadni kolodvor posjetio je gradonačelnik Grada Zagreba Tomislav Tomašević. Gradonačelnika sa suradnicima i vijećnicima gradske četvrti Črnomerec dočekali su član Uprave HŽ Infrastrukture Marijan Ćužić i šef kolodvora Marko Popić.
U ime upravitelja željezničke infrastrukture član Uprave upoznao je gradonačelnika i goste sa zanimljivom povijesti Zagreb Zapadnoga kolodvora. Bilo je riječi i o aktualnostima vezanima uz Zagreb Zapadni kolodvor i dionicu pruge do Glavnog kolodvora uz očekivan nastavak suradnje s Gradom u području prometa.
– Krajem mjeseca rujna 2022. donesena je odluka o odabiru izvođača radova na obnovi dionice od Zagreb Zapadnog kolodvora do Zagreb Glavnog kolodvora, a trenutačno je u izradi projektna dokumentacija za obnovu kolodvorske zgrade Zagreb Zapadni kolodvor. – rekao je član Uprave Ćužić.
Gradonačelnik je tom prigodom naveo to da je jedan od prioritetnih projekta Grada Zagreba i njegove Uprave na zapadnome djelu grada izgradnja pješačkoga pothodnika u Ulici Republike Austrije, koji treba bolje i sigurnije povezati kvartove Črnomerec i Trešnjevku.
– Volim željeznicu i kad god mi se pružila prilika, putovao sam vlakom. Tri sam godine sa suradnicima radio na istraživanju i izdanju publikacije na temu upravljanja željezničkim uslugama u Hrvatskoj. Znam da je HŽ Infrastruktura najveći korisnik europskih fondova, a i dalje mislim da je putovanje vlakom najbolje putovanje. – naveo je gradonačelnik Tomašević.
Boravak na području željezničke infrastrukture Zagreb Zapadnog kolodvora gradonačelnik Tomašević završio je susretom sa željezničkim modelarima i obilaskom izložbi željezničkih maketa i modela vlakova u organizaciji Kluba željezničkih modelara Zagreb.
Inače, izgradnja pruge između Zidanoga Mosta, Zagreba i Siska te željeznička povezanost ondašnjega Zagreba s drugim gradovima i lukom Galdovo u Sisku omogućili su brži gospodarski razvoj Zagreba i Siska te svih mjesta uz prugu.
Uključivanje Zagreba prvom prugom u ondašnju europsku željezničku mrežu stvorilo je pretpostavke za razvoj grada. Uspostava željezničkog prometa 1. listopada 1862. na relaciji Zidani Most – Zagreb – Sisak iskorištena je za izgradnju grada kakvog i danas poznajemo ili ga se sjećamo iz nedavne prošlosti. Tada je oblikovana neoklasicistička jezgra grada s palačama, izgrađene su tvornice, paromlin, parna pilana, a Zagreb je formiran u srednjoeuropski grad izgledom, kulturom i događanjima.
Izgradnju pruge popratila je gradnja kolodvorskih zgrada i objekata uz prugu. Ondašnji upravitelj Društva južnih željeznica je uz izgrađenu prugu podignuo impozantnu kolodvorsku zgradu Zagreb Južnoga kolodvora (današnji Zagreb Zapadni kolodvor), čime je Zagreb dobio lijepo uređen prostor. Zagreb Južni kolodvor bio je punih 30 godina, sve do izgradnje današnjega Zagreb Glavnog kolodvora, središnji kolodvor u Zagrebu.
Povijest Zagreb Zapadnoga kolodvora duga je i bogata. Kroz kolodvor prošao je nebrojeni broj putnika i svjedoka burnih povijesnih vremena ovog područja. Danas ga najčešće koriste putnici za dnevne migracije na posao, u školu i na fakultet ili za daljnja putovanja.