Predstavnici HŽ Infrastrukture, član Uprave Nikola Ljuban i voditelj projekta „Povezivanje željeznicom unutar funkcionalne regije središnje Hrvatske – Lepoglavska spojnica“ Marko Car, sudjelovali su na tribini koja je 15. rujna održana u Varaždinu u organizaciji Saveza za željeznicu i Varaždinske županije.
Na tribini govorilo se o važnosti nove pružne trase, spojnice preko Lepoglave, čija bi izgradnja doprinijela razvitku gospodarstva sjevera Hrvatske te teretnoga i putničkoga željezničkog prijevoza.
Član Uprave HŽ Infrastrukture Nikola Ljuban na tribini je govorio o tome kako će se izgradnjom nove pružne trase Lepoglavske spojnice omogućiti bolja povezanost sjevera Hrvatske sa Zagrebom:
– Izgradnjom Lepoglavske spojnice, novih signalno-sigurnosnih uređaja i elektrifikacijom pruge omogućit ćemo brzine vlakova od 140 km/h, zahvaljujući čemu će se ubuduće vlakom od Varaždina do Zagreba putovati 50 minuta. Za sada imamo nekoliko varijanti pružnih trasa preko Lepoglave, a svaka od projektiranih varijanti, s obzirom na teren, podrazumijeva izgradnju tunela. Varijanta trase koja nam je najbliža za izvođenje podrazumijeva oko 10 kilometara tunela.
Voditelj projekta Marko Car prisutne je upoznao s trenutačnim statusom izrade studijske dokumentacije te je najavio skoru prezentaciju prve faze studije Lepoglavske spojnice.
Uz župana Varaždinske županije Radimira Čačića tribini su prisustvovali pomoćnik ministra mora, prometa i infrastrukture Alen Gospočić, međimurski župan Matija Posavec i zamjenik župana krapinsko-zagorskog Anđelko Ferek Jambrek, a podršku projektu dali su predstavnici željezničkoga putničkog i teretnog prijevoza.
Ugovor o izradi studijske dokumentacije za Lepoglavsku spojnicu HŽ Infrastruktura potpisala je s izvođačima u veljači ove godine, a rok za izradu studijske dokumentacije je 13 mjeseci. Europska unija iz Kohezijskog fonda, iz Operativnog programa Konkurentnost i kohezija 2014. – 2020. sufinancira izradu studije s 85 posto sredstava, a projekt je vrijedan 6,2 milijuna kuna.
Gradnja Lepoglavske spojnice uklapa se u europske strategije prometnoga razvitka koje favoriziraju željeznicu kao brzu, učinkovitu i ekološki prihvatljivu vrstu prijevoza. Njezina izgradnja omogućit će bolje povezivanje sjevera Hrvatske sa Zagrebom te unutar Međimurske, Varaždinske i Krapinsko-zagorske županije, a od strateškog interesa za Republiku Hrvatsku jest spajanje Beča sa Zagrebom Lepoglavskom spojnicom i najkraćim putem s lukom Rijeka. Pruga će podići ulogu teretnoga prijevoza u provozu te time poboljšati konkurentnost gospodarstva sjeverne Hrvatske. Osim toga imat će ključnu ulogu u integriranome putničkom prijevozu, što će velikome broju građana u sjevernoj prometnoj podregiji omogućiti učestala i brža putovanja na posao i u školu.
Dokumentacija koja će biti izrađena u sklopu studije Lepoglavske spojnice podloga je za izradu eventualno potrebnih prijedloga izmjena i dopuna dokumenata prostornoga uređenja, studije utjecaja na okoliš te daljnje projektne dokumentacije koja je preduvjet za buduću modernizaciju i izgradnju pruge.
Planirano je da do ljeta 2021. studija bude završena te da se zadovolje svi preduvjeti potrebi za daljnje aktivnosti HŽ Infrastrukture na projektiranju i izgradnji najpovoljnije trase Lepoglavske spojnice.
Tribina je održana pod pokroviteljstvom Ministarstva mora, prometa i infrastrukture, Ministarstva gospodarstva i održivog razvoja te Hrvatske gospodarske komore.