​HŽ Infrastruktura potpisala je 20. veljače s tvrtkom Swietelsky ugovor za izvođenje radova na obnovi pruge Zagreb Zapadni kolodvor – Savski Marof.

Ugovor je vrijedan 365,7 milijuna kuna (bez PDV-a), od čega se veći dio (210 milijuna kuna) financira iz kredita Svjetske banke za obnovu i razvoj. Rok implementacije jest 27 mjeseci od dana sklapanja ugovora.

Riječ je o dionici dvokolosiječne željezničke pruge duge 17,8 kilometara koja se nalazi na koridoru RH1, izuzetno važnome za međunarodni teretni i gradsko-prigradski prijevoz. Njome u prosjeku prođe oko 160 vlakova na dan.

Nakon završetka radova tom dionicom vlakovi će prometovati brzinom od 120 km/h, sigurnost i interoperabilnost željezničkoga prometa te nosivost pruge bit će veći, smanjit će se troškovi održavanja pruge, a poboljšat će se i mogućnost prijevoza većeg broja putnika u dnevnome migracijskom prometu.

Potpisivanju ugovora prisustvovao je Oleg Butković, ministar mora, prometa i infrastrukture, koji je tom prigodom rekao:

– Ovo je još jedan ugovor koji označava ogroman investicijski ciklus koji je pokrenut u željezničkome sektoru. Pruga od Zagreba do Savskog Marofa zaista treba temeljitu obnovu i zato zahvaljujem Svjetskoj banci, koja nam je u ovome projektu pružila financijsku podršku. Vjerujem da će za dvije godine, koliko će trajati radovi, svi putnici na toj relaciji osjetiti prednosti bržega i kvalitetnijega putovanja, što je i konačni cilj ovog projekta.

Svečanost je uveličala i Elisabetta Capannelli, direktorica Svjetske banke za Hrvatsku:

– Svjetska banka je dugogodišnji partner Vlade RH u sektoru željeznica. Zadovoljstvo nam je što kontinuirano pružamo podršku Ministarstvu mora, prometa i infrastrukture i HŽ Infrastrukturi u obnovi strateške željezničke dionice Zagreb Zapadni kolodvor –  Savski Marof. Ovo ulaganje pomoći će u uklanjanju kritičnih uskih grla željezničke infrastrukture, poboljšanju učinkovitosti i sigurnosti te ostvarenju financijske održivosti hrvatskoga željezničkog sektora. Radujemo se daljnjim aktivnostima na reformama i modernizaciji usluga željezničkog prometa u Hrvatskoj.

Nakon potpisivanja ugovora Ivan Kršić, predsjednik Uprave HŽ Infrastrukture, rekao je:

– Potpisivanje današnjega ugovora nastavak je niza aktivnosti na modernizaciji i izgradnji željezničke infrastrukture u Republici Hrvatskoj. U posljednje vrijeme svjedočimo brojnim ugovorima koje je HŽ Infrastruktura potpisala, a čija se vrijednost mjeri u milijardama kuna. Projekti na kojima radimo diljem Hrvatske željeznicu će učiniti boljom, učinkovitijom i konkurentnom ostalim vrstama prometa. Obnova dionice od Savskog Marofa do Zagreb Zapadnog kolodvora projekt je koji će, kada bude završen, osnažiti najfrekventniji željeznički pravac u Hrvatskoj. Obnovom postojeće infrastrukture podići će se razina sigurnosti, omogućit će se veća brzina vlakova, veća nosivost pruge, a gradsko-prigradski prijevoz postat će bolji i privlačniji putnicima. Paralelno s time otvorit će se mogućnost rasterećenja gradskih prometnica od cestovnih vozila, što će u konačnici doprinijeti i pozitivnome utjecaju na zaštitu okoliša. Hvala Svjetskoj banci koja je prepoznala važnost ovoga projekta i podržala nas u njegovoj provedbi, a tvrtki Swietelsky želimo uspješan rad, ne sumnjajući da će posao izvesti kvalitetno i u zadanome roku.

Zvonko Dundović, predstavnik izvođača radova tvrtke Swietelsky, rekao je:

– Tvrtka Swietelsky d.o.o. na građevinskome je tržištu u Hrvatskoj prisutna dulje od 20 godina. Na prugama pod upravljanjem HŽ Infrastrukture do sada smo obnovili više od 500 km pružnih kolosijeka. Ističemo pružne dionice Ogulin – Split, Mrzlo Polje – Ogulin, Vrbovec – Botovo, Osijek – Beli Manastir, Vrpolje – Slavonski Šamac i Zagreb Borongaj – Dugo Selo. Sve radove izveli smo najnovijim tehnologijama i strojevima, čime potvrđujemo činjenicu da tvrtka Swietelsky prati najnovija tehnološka i tehnička iskustva te da posjeduje mehanizaciju respektabilnu u Europi i u svijetu. Takav profil tvrtke omogućuje nam izvođenje ugovorenih radova u optimalnome, najkraćemu vremenu. Do sada smo sve poslove ugovorene s HŽ Infrastrukturom obavili profesionalno, kvalitetno i u roku, držeći se ugovorenih financijskih okvira. Nadamo se da će tako biti i sada.

Projekt obnove pruge na dionici Savski Marof – Zagreb Zapadni kolodvor obuhvaća:

  • cjelovitu obnovu gornjega i donjega pružnog ustroja
  • sanaciju mostova Krapina, Lužnica i Vrabeščak
  • sanaciju propusta i sanaciju podvožnjaka Vrapčanska i Škorpikova
  • sanaciju triju pothodnika te ugradnju sintetičkoga popođenja na željezničko-cestovne prijelaze „Sokolska“, „Kolodvorska“, „Savska“, „Brdovec“ i „Savski Marof“
  • uređenje zgrada u kolodvoru Savski Marof i stajalištu Brdovec
  • zamjenu postojećih perona i uređenih površina novima u stajalištima Kustošija i Zaprešić-Savska te u kolodvoru Podsused
  • ugradnju nadstrešnica u stajalištima Kustošija, Podsused, Zaprešić-Savska i Brdovec
  • usklađivanje signalno-sigurnosnih i telekomunikacijskih uređaja
  • kompletnu obnovu sustava kontaktne mreže.