U listopadu su počeli građevinski radovi na rekonstrukciji postojećih kolosijeka kontejnerskoga terminala Zagrebačko pristanište, koji se nalazi na zapadnome dijelu riječke luke.

Riječ je o strateškome projektu Republike Hrvatske vrijednome ukupno 32 milijuna eura, čiji se dovršetak očekuje u drugoj polovini 2021.

Trenutačno se izvode radovi na rekonstrukciji šest postojećih kolosijeka sa sjeverne strane željezničkoga kolodvora Rijeka, dok preostalim dijelom kolodvora paralelno teče željeznički promet. Nakon što bude završena prva faza, odnosno rekonstrukcija spomenutih šest kolosijeka u sklopu koje će se tračnice, pragovi i tucanik zamijeniti novima, željeznički promet preusmjerit će se na novoizgrađeni sjeverni dio, a radovi će se prebaciti na preostalih šest kolosijeka s južne strane kolodvora. Dakle, tijekom radova željeznički promet neće biti obustavljen ni u kojemu trenutku. U zadnjoj će se fazi na južnome dijelu teretnoga kolodvora početi graditi intermodalni terminal za prekrcaj kontejnera.

Uz rekonstrukciju kolosijeka na teretnome djelu kolodvora izgradit će se i četiri potpuno nova kolosijeka na području Lučke uprave Rijeka koja će služiti za utovar i istovar kontejnera, radit će se i rekonstrukcija kontaktne mreže i kolodvorske rasvjete, ugraditi novi videonadzor za cijeli kolodvor te izgraditi dvije kranske staze za potrebe portalnih dizalica koje će skidati kontejnere i stavljati ih na vlak.

S dovršetkom radova i puštanjem novih dijelova terminala u promet teretni kolodvor povećat će ukrcajni i iskrcajni kapacitet željeznicom na 360.000 TEU na godinu, što je oko 60 posto tereta od ukupno planiranih 600.000 TEU.

Osim modernizacije željezničke infrastrukture cilj je projekta i doprinijeti rastu opsega luke Rijeka kao jedne od osnovnih luka na Mediteranskome koridoru, a njegovu važnost, ne samo kada je riječ o hrvatskim potrebama teretnoga prijevoza, već i o europskim okvirima teretnoga prijevoza željeznicom, prepoznala je i Europska unija koja ga iz Instrumenta za povezivanje Europe (CEF) sufinancira s 85 posto sredstava, odnosno s 27 milijuna eura.

Ovaj je projekt nastavak već započete uspješne suradnje HŽ Infrastrukture i Lučke uprave Rijeka koja je utemeljena na projektu Razvoj multimodalne platforme u Luci Rijeka i povezivanje s kontejnerskim terminalom Jadranska vrata vrijednome gotovo 36 milijuna eura. I u tom je projektu 85 posto sredstava osigurano iz Instrumenata za povezivanje Europe (CEF), a sve bi trebalo biti privedeno kraju u drugoj polovini iduće godine, čime će se luka Rijeka vratiti u fokus međunarodnoga teretnog prijevoza i osigurati konkurentnost na europskome prijevoznom tržištu.

HŽ Infrastruktura intenzivno radi i na projektu izrade projektne i ostale dokumentacije potrebne za izgradnju drugoga kolosijeka te za modernizaciju i obnovu na dionici željezničke pruge Škrljevo – Rijeka – Jurdani, koji je također vrlo važan za Rijeku i riječko područje. Iznos prihvatljivih troškova projektne i ostale dokumentacije je 10 milijuna eura, od čega je 85 posto sufinancirano iz bespovratnih sredstava CEF-a, dok su radovi procijenjeni na 270 milijuna kuna.

Spomenutim projektima HŽ Infrastruktura potvrđuje uspješno povlačenje sredstava iz EU-ovih fondova namijenjenih prometnome sektoru i ulaganje u modernizaciju željezničke infrastrukture u Republici Hrvatskoj.