U četvrtak 19. travnja 2018. HŽ Infrastruktura potpisala je ugovor za izvođenje radova na projektu razvoja multimodalne platforme u luci Rijeka i povezivanja s kontejnerskim terminalom Jadranska vrata, koji provodi u partnerstvu s Lučkom upravom Rijeka. Ukupna vrijednost projekta iznosi gotovo 270 milijuna kuna, a s 85 posto sredstava sufinancira se iz Instrumenta za povezivanje Europe (Connecting Europe Facility – CEF).

HŽ Infrastruktura i Lučka uprava Rijeka potpisale su ugovor za radove sa zajednicom ponuditelja koju čine Kolektor Koling d.o.o. i Euro-Asfalt d.o.o. Vrijednost samih radova iznosi oko 221 milijun kuna.

Riječ je o opsežnom zahvatu koji će se izvoditi u tri faze, a u sklopu kojega će se rekonstruirati postojeći kolosijeci u kolodvoru Rijeka Brajdica, izgraditi četiri nova kolosijeka na kontejnerskom terminalu, rekonstruirati postojeća i izgraditi nova kontaktna mreža te signalno-sigurnosni i telekomunikacijski uređaji. Također proširit će se postojeći tunel Sušak i izgraditi novi izvlačnjak u proširenom tunelu. U planu je i ugradnja kompletne nove kolodvorske rasvjete.

Radovi će se izvoditi dvije godine, a početak se očekuje u lipnju ove godine. Budući da će zbog tih radova teretni vlakovi morati voziti središtem Rijeke, HŽ Infrastruktura i Grad Rijeka potpisali su Sporazum o uređenju međusobnih odnosa pri izvođenju radova u sklopu projekta „Rekonstrukcija željezničkog kolodvora Rijeka Brajdica“ – Izgradnja novog izvlačnjaka, kojemu je cilj smanjiti prometne gužve u gradu.

Povodom svečanog potpisivanja ugovora u Mramornoj dvorani Guvernerove palače u Rijeci ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković rekao je kako je izuzetno važno osigurati povećanje udjela tereta koji se iz riječke luke prevozi željeznicom. Ministar je istaknuo neodvojivost ulaganja u lučku infrastrukturu od ulaganja u željeznicu, što vodi povećanju konkurentnosti i gospodarskom rastu. Tome uvelike pomažu projekti sufinancirani iz EU-ovih fondova.

– Ovi projekti povećat će kapacitete i učinkovitost luke Rijeka u prekrcaju tereta, povećat će udio željezničkog prijevoza na riječkom prometnom pravcu i zato su nam od presudne važnosti svi projekti koji se danas rade od Rijeke do granice s Mađarskom. (…) sve ovo danas odraz je našega napora za oživljavanjem željezničkog prometa i jačanjem konkurentnosti hrvatskih pruga jer je željeznički promet okolišno čišći i jeftiniji prijevoz te budućnost i temelj našeg gospodarskog rasta.

Svečanosti su prisustvovali i državna tajnica za promet Nikolina Brnjac, drugi predstavnici Ministarstva mora, prometa i infrastrukture, izaslanici Primorsko-goranske županije, Svjetske Banke i Izvršne agencije za inovacije i mreže (INEA), koncesionari, vodeći brodari i agencije.

U ime HŽ Infrastrukture ugovor i sporazum potpisao je predsjednik Uprave Ivan Kršić, koji je istaknuo:

– Današnjim potpisivanjem ugovora za izvođenje radova na projektu „Razvoj multimodalne platforme u Luci Rijeka i povezivanje s kontejnerskim terminalom Jadranska vrata“ započinjemo s radovima na još jednom strateškom projektu modernizacije riječkog prometnog pravca koji je za nas u HŽ Infrastrukturi kao i za cjelokupno gospodarstvo od iznimne važnosti i prvi na listi prioriteta.

Kršić je spomenuo i drugi projekt na kojemu HŽ Infrastruktura radi s Lučkom upravom Rijeka, Rekonstrukciju teretnog dijela željezničkog kolodvora Rijeka i izgradnju terminala za željeznički intermodalni prijevoz na kontejnerskom terminalu Zagrebačka obala. Istaknuo je na važnost i drugih projekata HŽ Infrastrukture, od kojih se dio nalazi na Mediteranskom koridoru za teretni prijevoz, na kojem je ukupna vrijednost radova 1,6 milijardi eura:

– Na Mediteranskom koridoru trenutno su nam u tijeku radovi na izgradnji drugoga kolosijeka i rekonstrukciji pruge između Dugog Sela i Križevaca. Također ove godine raspisat ćemo i natječaj za radove na dionici od Križevaca prema Koprivnici do državne granice. U projektiranju su nam dionice Hrvatski Leskovac – Karlovac i Škrljevo – Rijeka – Jurdani.

Lučka uprava Rijeka na svečanosti je potpisala i ugovor o tehničkoj pomoći i dizajnu za implementaciju informatičkog sustava lučke zajednice, također sufinanciran sredstvima CEF-a.

 

Foto: Damir Škomrlj